ایسنا/گیلان مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان از شرکت ۱۵ تیم در نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان خبر داد.

به گزارش در گیلان به نقل از ایسنا سجاد ستوده امروز در مراسم افتتاحیه نخستین رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال بسیج گیلان در سالن هشت دی سپاه قدس گیلان برگزار شد با بیان اینکه جغرافیای اصلی زیست مردم در سال‌های اخیر به بخش فضای مجازی منتقل شده است گفت: نفوذ ۸۸ درصدی اینترنت نشان دهنده این تغییر است.

وی با بیان اینکه وجود زیرساخت فضای مجازی در خارج از کشور نوعی تهدید جدی برای کشور است گفت: راندن دشمن در فضای مجازی از موضوعات اصلی یکی از پنج لایه مهم در فضای مجازی است.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان گفت: وقتی دسترسی‌های مناسب به زیرساخت‌ها نداریم ناچاریم با کار بیشتر بستر لازم برای حضور در این فضا را فراهم کنیم و یکی از این نهضت‌ها، نهضت ایجاد سواد رسانه‌ای در کشور است.

ستوده با اشاره به اینکه راه اندازی نهضت تولید محتوا از موضوعات دیگری است که به دنبال آن هستیم گفت: این رویداد نوعی مانور تولید محتوا در حوزه فضای مجازی است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است حصر رسانه‌ای دشمن شکسته شود باید محتوای فاخر و متنوع مبتنی بر پلتفرم‌های مختلف صورت بگیرد گفت: نهضت تولید محتوا به سالم سازی فضای مجازی کمک می‌کند و این کار به کمک فعالان حاضر در این حوزه صورت می‌گیرد.

مسئول مرکز فضای مجازی سپاه قدس گیلان با بیان اینکه شرکت کنندگان در رویداد در سه بخش حاضر شده‌اند گفت: شرکت کنندگان در ۴۸ ساعت آینده باید برنامه مناسب را تولید کنند و در اینجا فرآیند تولید محصول از تولید ایده تا تبدیل به تولید محصول داوری می‌شود.

ستوده با اشاره به اینکه سه تیم برتر در مسابقات کشوری حاضر خواهند شد گفت: در مرکز فضای مجازی سپاه به دنبال شناسایی استعدادهای توانمند جهت حمایت از این گروه‌ها هستیم و ما آمادگی این را داریم که ظرفیت بسیج را در اختیار این گروه‌های توانمند قرار دهیم.

 وی افزود: ۱۵ تیم بعد از گزینش‌های صورت گرفته در بخش مسابقه رویداد تخصصی تولید محتوای دیجیتال گیلان شرکت کرده‌اند.

مدیرکل فناوری اطلاعات استان گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه در بحث شبکه ملی اطلاعات دستگاه های مختلفی متولی هستند و وزارت ارتباطات بسترساز این شبکه ملی است.

فرزاد توکلی با اشاره به اینکه کار ما مثل زمینی است که شخم می‌زنیم اما بذر مناسب را در این زمین نمی‌کاریم افزود: محتوای لازم در این بستر وجود ندارد و ما ناچاریم زیرساخت را حفظ کنیم اما باید هم زمان به فکر تولید محتوا هم باشیم.

وی افزود: حوزه کشاورزی سهم ارزش افزوده ۱۰ درصد است و در صنعت حدود ۲۰ درصد است اما در حوزه خدمات ارزش افزوده بسیار بالاتر است و اهمیت حوزه فناوری اطلاعات در اینجا مشخص می‌شود.

توکلی با بیان اینکه هشت هزار فارغ التحصیل در حوزه فناوری اطلاعات داریم بیان کرد: یکی از حوزه ها بازی‌های رایانه‌ای است و اکنون در دنیا ارزش بازی‌های رایانه‌ای ۱۰۲ میلیارد دلار بوده است که سهم ایران در این حوزه فقط ۸۰ میلیون دلار بوده است که نشان می‌دهد خیلی جای کار در این حوزه داریم.