مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در آستارا گفت : یک بخش از خط ریلی رشت به آستارا به طول 40 کیلومتر ارزیابی می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خبر گیلان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خط ریلی رشت به آستارا به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر تنها حلقه مفقوده این کریدور است گفت: یک بخش از خط ریلی رشت به آستارا به طول ۴۰ کیلومتر مورد ارزیابی قرارگرفته است.
سعید رسولی افزود : فعالیت‌های عمرانی در بارانداز ریلی آستارا- آستارا پس از مدت‌ها رکورد از سر گرفته ‌شده و در این خصوص با نمایندگان آذری، پیمان‌کار و مشاور راه‌آهن جلسات متعددی برگزارشده است.
وی با بیان اینکه تمام تمرکز پیمانکار پروژه راه‌آهن آستارا- آستارا باید روی تکمیل سکوها و امکانات تخلیه و بارگیری در بارانداز ریلی معطوف شود گفت: وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل قسمت‌های ناتمام پروژه بین‌المللی راه‌آهن آستارا- آستارا اهتمام ویژه‌ای دارند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در بند ۲۵ سیاست‌های کلی برنامه ششم مقام معظم رهبری بر توسعه کریدورهای ترانزیتی ریلی به ویژه کریدور شمال – جنوب تأکید شده است افزود : خط ریلی رشت به آستارا به طول حدود ۱۶۰ کیلومتر تنها حلقه مفقوده این کریدور است.
به‌گفته مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در تفاهم‌نامه سه‌جانبه‌ای که وجود داشته جمهوری آذربایجان تعهد کرده بود که ۵۰۰ میلیون دلار برای احداث راه‌آهن رشت – آستارا هزینه کند که این مهم تاکنون تحقق پیدا نکرده و علت تأخیر در اتصال خطوط ریلی قزوین – رشت به رشت –آ ستارا طرف آذری است.